Translate

joi, 10 noiembrie 2011

Reteta "Eau de Cologne"


Eau de Cologne este un parfum lansat in anul 1709 de catre parfumierul Giovanni Maria Farina in orasul Cologne (Koln, Germania). 

Sursa
Intr-o zi a anului 1708, acesta i-a scris fratelui sau Jean Baptiste (ce-mi place numele asta): "I have found a fragrance that reminds me of an Italian spring morning, of mountain daffodils and orange blossoms after the rain".


I-a placut asa de mult incat l-a si numit dupa orasul in care l-a creat. 


Astazi, termenul "eau de cologne" se refera la acel produs de parfumerie care incorporeaza uleiuri esentiale sau materii aromatice in proportie de 2-5% si sunt destinate barbatilor. 


Ce voiam eu sa va spun de fapt cu asta e ca ....am reteta aproximativa a Eau de Cologne originala a parfumierului Giovanni Maria Farina si m-am gandit sa o impartasesc cu voooi :) 


-1/2 ceasca de vodka sau alcool etilic
-12 pic ulei esential de bergamota
-18 pic ulei esential de lamaie
-20 pic ulei esential de petitgrain
-4 pic ulei esential de neroli
-4 pic ulei esential de rozmarin
-2 linguri orangeflower water


Cum se procedeaza:


-sterilizati un recipient din sticla;
-masurati vodka sau alcoolul si turnati in sticla sterilizata;
-adaugati celelalte ingrediente unul cate unul mai putin orangeflower water;
-sigilati recipientul si lasati la macerat pentru 2 zile iar apoi adaugati 10 ml orangeflower water;
-lasati din nou la macerat pentru 2 zile iar apoi filtrati amestecul cu ajutorul unui filtru de cafea;


Mie mi se pare minunat sa avem acces la retete vechi de parfumuri. Daca incercati, sa-mi spuneti cum vi se pare :) 


Referinte: Perfumes, Splashes and Colognes, Nancy M. Booth

7 comentarii:

As vrea sa incerc si eu reteta. Cat inseamna " 1/2 ceasca " in mililitri? Multumesc de ajutor!sd

orangeflower water - facuta dupa reteta din link ( multumesc mult- btw- pentru toate info ) se pune in cantitatea de acolo ? adica - 510 ml ?
ma trage sa incerc reteta dar ma cam ingrijoreaza cantitatea - ar iesi cam 600 ml , e ok asa ?

@alex n. este vorba de 50 ml nu 510 ml :)

pai aici m-am incurcat si eu - adica orangeflower water = 450 ml apa distilata + 60 ml alcool = 510 ml

ma intrebam - cat anume din orangeflower w. se pune dupa 2 zile peste amestecul de uleiuri esentiale ? ca daca as pune tot combinat cei 50-60 ml din reteta + 510 ml de la orangeflower w. mi-ar da o cantitate interesanta dar care ma cam da inapoi.

majoritatea le am, insa ue de neroli salta considerabil costul retetei. cred ca am sa incerc sa ma bazez doar pe apa de neroli si sa sar peste ue de neroli - e cam 50 lei 2 ml.. am vazut si la 80 lei.

Vaaai, acuma mi-am dat si eu seama de greseala, imi cer scuze. Se pune 10 ml de orangeflower water ! Am omis sa scriu cantitatea. Nicidecum 510 ml, bineinteles. Modific acum. Multumesc pentru atentionare.

Da, uleiul esential de neroli este foarte scump.

Cand se prepara Orangeflower water sa se amestece mai intai acoolul cu uleiurile esentiale apoi cu apa distilata pentru o dispersie mai buna. Altfel uleiurile esentiale au tendinta sa ramana nedizolvabile.