Translate

miercuri, 19 octombrie 2011

De unde cumparam uleiuri esentiale pure si "adevarate"

50% din intrebarile pe care le primesc de la voi aici pe blog, pe facebook si pe mail sunt despre furnizorii de uleiuri esentiale de incredere. Am scris aici despre cum sa recunoastem un ulei esential veritabil dar as mai vrea tare mult sa aduc niste completari si sa dau raspunsul la intrebare.

In Romania, singurul producator/comerciant (explic imediat de ce) de uleiuri esentiale in care eu am incredere deplina este Mayam. Principalul motiv pentru care am incredere este pentru ca le-am testat si pentru ca au un certificat de conformitate foarte riguros si explicit. 

De cand cu Esentele Ameliei am incercat foarte multe uleiuri esentiale de la mai multi producatori iar in experimentele mele parfumate am reusit sa-mi dau seama foarte repejor care contin solventi si care nu. Departe de mine gandul de a-i improsca cu noroi pe ceilalti pe care i-am incercat doar ca nu vand "the real thing". Singurul lucru la care sunt bune este acela de a parfuma ambientul. Iar atunci cand vreti sa utilizati aromaterapia in adevaratul sens al cuvantului, daca nu cumparati uleiuri esentiale de calitate, ati aruncat banii pe fereastra. Stiti cum e, suntem prea saraci ca sa cumparam ieftin. 

Si acum sa explic de ce am spus "comerciant" in randurile de mai sus. Mayam nu este un producator "adevarat" ca sa-i spunem asa. Uleiurile esentiale sunt ambalate pentru ei si nu de catre ei in Germania. Majoritatea sunt BIO certificate de DE-005-Öko-Kontrollstelle iar celelalte sunt 100% pure si naturale. Preturile sunt exact aceleasi ca si cele ale uleiurilor esentiale din strainatate (believe me, I know:), iar calitatea la fel. Si daca va ajuta cu ceva, sa stiti ca de acum inainte, in limita ofertei lor, parfumurile Esentele Ameliei vor contine doar uleiuri esentiale Mayam. 

Am mai spus-o si o repet: cumparati de la producatori si comercianti romani, autohtoni. Banii nostri trebuie sa circule si pe cat posibil, trebuie s-o faca in interiorul tarii si nu in afara ei. Asta daca vrem sa iesim din rahatul mare in care ne aflam. 

Fara sa fiu acuzata ca fac reclama, le gasiti online pe biobunatati.ro - cel mai mare supermarket online bio, pe kzarinne.ro - magazin bio si glamouros pe deasupra unde beneficiati de 5% reducere daca folositi codul "Diana" atunci cand comandati:), pe sideris.ro, pe organik.ro, pe site-ul oficial elemental.ro si intr-o multime de farmacii si magazine naturiste din tara


21 comentarii:

Buna, Diana! Crezi ca uleiurile esentiale de la Mayam ar putea fi folosite si intern? Nu ca vreau sa ma tratez cu ele sau ceva de genul asta, dar vreau sa fac o ciocolata cu menta si ma gandesc ca UE de menta de la Mayam este si organic...

Am primit coletul si trebuie sa-ti spun ca Inception e incredibil, eu sunt inebunita dupa scortisoara. Iar mostra cadou este pur si simplu un vis parfumat, m-ai cucerit! Esti o bijuterie pe piata romaneasca si vei straluci mult de acum inainte...

Catinca: cred ca ar trebui sa le scrii lor un mail pentru orice eventualitate si sa-i intrebi.

Ma bucur ca-ti plac, multumesc mult pentru cuvintele frumoase :*

Buna! Uleiurile esentiale de la solaris sunt bune? A incercat cineva? Multumesc!

va recomand sa testati uleiurile esentiale pure de la Young Living care pot fi administrate si intern si au rezultate spectaculoase atat in afectiuni fizice cat si emotionale

Si eu folosesc foarte mult uleiurile esentiale in terapii si masaje si sunt foarte incantata de efectele lor... Ce pot sa spun este ca pana nu cunosti producatorul foarte bine ( la fel cu iti procuri mierea, sau legumele) eu nu m-as grabi sa inghit si nici sa folosesc nimic din acestea.
Numai atunci cand stii sigur ce cumperi si de la cine le poti folosi cu incredere.
In lume, numai 1% din uleiurile esentiale sunt pure , terapeutice, restul se vand in scop aromatic sau "fragrance".

Am avut o experienta neplacuta cu uleiurile de la Mayam. Am comandat absolut de iasomie sambac si ulei de neroli, si dupa ce le-am diluat in alcool alimentar (96%) acestea aveau un miros gretos chimic fara nicio nota florala, ceea ce ma face sa cred ca fie sunt naturale dar sunt de proasta calitate fie sunt combinate cu sintetice.

Buna!

Imi place foarte mult si sustin ideea sa cumparam de la producatori autohtoni cat mai multe produse!

Pot sa spun ca Fares au produse bune si in general sunt facute din plante cultivate la noi-in limita posibilitatii. Acum nu stiu ce sa zic...fiecare are propriul simt de miros...si este adevarat ca uleiurile naturale pure pot avea miros toxic pentru ca sunt foarte concentrate.
Nu stiu cat de mult ne este inradacinata ideea ca ce e produs in romania nu este bun...dar acum si cei care cumpara uleiuri de la firme cunoscute si le vand cu propria eticheta...
In ceea ce priveste pretul, da, costa mult, insa daca uleiurile de la Fares sau Steaua Divina sunt mai ieftine decat cele de la Mayam este pentru ca au trecut prin mai putine "maini", nu pentru ca sunt neaparat mai proaste. Exista legislatie in ceea ce priveste puritatea/modul de extragere al uleiurilor si ce se afiseaza pe eticheta. Poate ca producatorii romani nu s-au axat foarte mult pe reclama si ambalaje dragute dar cu siguranta au produse de calitate.
:)

Anonim, eu n-am zis ca ce e produs in Romania nu e bun sau ca uleiurile de la Fares n-ar fi facute din plante autohtone. Dar daca sunt diluate cu solventi chimici sau cu uleiuri vegetale, ce ne facem?

Puteti testa uleiurile esentiale de la oricare producator in urmatorul fel: puneti cateva picaturi de ulei esential pe o foaie de hartie alba. Daca e pur, se usuca si nu ramane absolut nici o urma. Daca nu, va ramane o urma grasa. Simple as that !

Si mi-ar placea sa reveniti sa-mi spuneti concluzia :)

am testat 30 de uleiuri de la mayam,toate au lasat pata uleioasa pe hirtie,singurele uleiuri care nu au lasat pata au fost de la solaris(si acestea sunt la jumatate de pret)

Acum am testat un ulei esential de la Solaris...nu e ok. Lasa pata de ulei...deci clar nu e natural. Si am folosit de ceva timp uleiurile lor. Am sa mai testez si alte uleiuri.

Buna ziua!!
Pe cele de la Styx le-a testat/folosit cineva? Dar pe cele de la Farfalla?

Folosesc uleiurile Styx de aprox 6 luni dar nu le-am testat... Anterior folosean si Solaris si Steaua Divina din dorinta de a sprijini producatorii interni. Dar, nu de putine ori, mirosul de chimicale ramas pe piele m-a determinat sa renunt... As dori ca producatorii interni sa nu fie interesati atat de "marketing" cat de prezentarea pe ambalaj a certificatelor de calitate si autenticitate. Daca ar face acest lucru, ne-ar dovedi ca sunt si responsabili si corecti, iar clientul roman, si nu numai, si-ar reorienta cu certitudine optiunile...

Orice ulei lasa pata de ulei pe hartie, uleiurile essentyiale sunt mai volatile, dar, cu mici exceptii lasa, de asemenea pete pe hirtie. Acesta proba nu demonstreaza calitatea uleiului.

Dupa cat timp nu trebuie sa se vada urma pe hartie de la ulei? Am testat un ulei de lamaie de la "Staua divina". Initital, se vedea urma (se poate altfel?), dar a doua zi nu se mai vedea nici o urma.

Dupa cat timp nu trebuie sa se vada urma pe hartie de la ulei? Am testat un ulei de lamaie de la "Staua divina". Initital, se vedea urma (se poate altfel?), dar a doua zi nu se mai vedea nici o urma.

Buna. Am facut si eu testul hartiei pentru un ulei esential de lavanda de la Adams si n-a ramas nicio pata, dupa ce hartia s-a uscat complet.
Multumesc pentru pont :)

Reteta succesului la Elemental este simpla: se importa diverse uleiuri alimentare sau de uz tehnic in recipienti de 25 litri sau chiar la butoaie de 200 litri se dozeaza in sticlute de 10-50-100 ml si sunt prezentate ca uleiuri de uz cosmetic. Conditiile igienice la dozare, manipulare si recipientele sunt mizerabile. Absolut toate retetele lor daca nu le tii in frigider dupa realizare sau nu le umfli cu conservanti se altereaza in cateva zile. Cine a folosit produsele lor sa ma contrazica daca poate. Teoria e foarte frumoasa la ei dar in practica nu iese nimic.

Desi am mai comentat o data la acest post, mi-am mai amintit o informatie foarte importanta: exista si uleiuri esentiale obtinute prin presare la rece in special cele de citrice, la care coaja fructelor e atat de generoasa in ulei volatil incat productia care se obtine este foarte buna. De aceea ele sunt si mai ieftine. Totusi, chiar daca sunt obtinute prin presare la rece, datorita terpenoizilor din compozitia uleiului, ele sunt fotosensibilizante si trebuie folosite cu precautiile de rigoare. E o lume vasta care trebuie studiata indeaproape inainte sa dam o multi bani pe produse asa-zis organice. Nu voi spune nume de firme dar exista companii bazate pe multi-level marketing care insinueaza ca ar vinde cele mai pure uleiuri esentiale din lume desi nici macar nu sunt certificati pentru produse organice sau bio. Iar distribuitorii lor sunt foarte agresivi si te fac sa crezi ca tocmai pretul ridicat e garantia calitatii lor. :) Mai multa incredere am in producatorii sau distribuitorii care ofera cele 3 informatii de baza: daca e ulei esential pur, metoda de obtinere, si tara de provenienta a plantei.

Va rog sa-mi spuneti de unde a-si putea cumpara in Romania uleiuri esentiale pure pt uz intern?
Va multumesc

Imi pare rau dar produsele Fares nu sunt de aceeași calitate ca si Mayam sau Trio Verde sau Khadi (pentru produse cosmetice ayurvedice naturale 100%). Ma-ntreb daca exista vreun magazin din Cluj care are de vânzare produse din gama Trio Verde si Khadi...

Da, ar trebui sa cumpărăm produse autohtone DE CALITATE, fara solvenți chimici iar cei de la Fares tocmai au fost "descoperiți", prin produsele si prețurile ridicol de ieftine pentru uleiuri esențiale care sunt greu de făcut si/sau procurat dar, mai ales, pentru acei solvenți chimici si artificiali ! Păcat... Culmea, produsele de calitate românești le găsești foarte greu si rar in străinătate (fara a nu plăti taxe de transport exorbitante).