Translate

luni, 18 iulie 2011

Cele mai scumpe materii prime (absolute, uleiuri esentiale)


Aproape in fiecare zi imi vine cate o idee pentru un sortiment nou de parfum. Imi imaginez cum ar fi combinatia x cu y, apoi cum ar fi oare daca i-as mai adauga inca putin z si tot asa...De cele mai multe ori imi "incerc" ideile dar la fel de de multe ori ma las pagubasa datorita pretului extrem de ridicat al unor materii prime. Pentru a irosi cat mai putine, le las pentru acele vremuri (care vin mancand pamantul) in care voi avea suficient de multa experienta incat sa nu le mai arunc :)

Cele mai sugestive "personaje" din piesa asta:

- absolut de trandafir 5 ml - 20 euro
- ulei esential de trandafir 5 ml - 40 euro
- absolut de flori de salcam 5 ml - 25 euro
- absolut de coacaz negru 5 gr - 45 euro
- absolut de champaca 5 ml - 100 euro
- absolut de frangipanier 5 gr - 75 euro
Sursa
- absolut de iasomie 5 ml - 30 euro
- absolut de lotus 5 ml - 90 euro
- absolut de mimoze 5 gr - 10 euro
- absolut de garoafa 5 ml - 90 euro
- absolut de osmanthus 5 ml - 80 euro
- absolut de tuberoza 5 ml - 92 euro
- ulei esential de santal 5 ml - 25 euro
- ulei esential de immortele 5 ml - 20 euro
- ulei esential de melisa/roinita 5 ml - 40 euro
- ulei esential de neroli 5 ml - 40 euro
- absolut de cepes (un sortiment de ciuperci) 5 ml - 30 euro
- absolut de tabac 5 ml - 35 euro
- absolut de miere 5 ml - 40 euro
- absolut de cacao 5 ml - 70 euro
- absolut de gardenia 5 ml - 42 euro
- absolut de caprifoi 5 ml - 90 euro - ulterior am aflat ca ce se vinde drept absolut de caprifoi 100% natural este o pacaleala sintetica
- absolut de zambila 5 ml - 40 euro

De ce am tinut neaparat sa va scriu despre asta? Pentru ca atunci cand intalniti aceste ingrediente intr-un parfum, sa fiti constienti de valoarea acestuia. Cu siguranta acel parfum natural care va intruni macar o parte din aceste absolute si uleiuri esentiale va fi un parfum pretios si special. 
PS: Stay tunned ! :)







10 comentarii:

Pfuaaai, lasa bre ca iti aduc eu UE de roinita din culturi salbatice la incredibilul pret de 25 RON!

@Mamica Bio sa stii ca tare sunt in dubii cu ue de roinita. Nu m-am prins inca care e diferenta intre ala ieftin si ala super mega scump. Ceva trebuie sa insemne diferenta aia enorma de pret.

Diana, ai idee ce e cu uleiul volatil de roinita de la Solaris? Costa vreo8 lei/10ml !!??

@frank: Nu, nu stiu. Asta ziceam si mai inainte ca nu stiu in ce consta diferenta asta enorma de pret. Poate din cauza ca la noi creste roinita peste tot si in strainatate e mai rara? Zic si eu...

asa m-am gandit si eu, chiar am vazut pe un site din Anglia UE de melissa cu provenienta din Moldova. Am vazut ca cel de la Solaris se poate administra si intern, deci cred ca e OK, nu?! Puup!

Uleiurile comerciale de melissa care depasesc cu mult productia de ulei autentic, sunt de regula uleiuri de lamaie, citronella, sau fractiuni ale acestora distilate peste iarba de melissa si comercializate sub denumirea de ulei de melissa.
Uleiulde melissa autentic este unul dintre cele mai scumpe uleiuri (10000 E/kg) datorita randamentului extrem de mic (0.01 %).Uleiul autentic are un miros proaspat citrat (curat si fara a fi imbacsit si dominant ca in uleiurile ieftine)cu un subton dulceag si ierbaceu.
Mult mai interesant din punct de vedere parfumustic este absolutul de roinita (pretul ajungand pe la 20000 E/kg). Anul acesta am obtinut o cantitate foarte mica de absolut de roinita prin macerare in grasimi solide la cald si extractie cu alcool etilic. Mirosul lui este dulce fructat ierbos cu un usor subton citrat, aminteste de mirosul magiunului de prune facut in casa si o usoara adiere a unei lamai proaspat decojite asejata pe o brazda de fan proaspat cosit.Este complex si foarte linistitor.

N.I Multumesc mult. Mi-ar placea sa discutam mai multe pe mail daca nu va deranjeaza despre subiectul asta. Ce ziceti?

Cu placere. Adresa mea de e-mail este: i.negru@yahoo.com

Diana,

imi poti spune de unde as putea sa citesc si eu mai multe despre uleiurile esentiale?

ai ceva carti pe care le recomanzi?

multumesc, carmen