Translate

sâmbătă, 4 iunie 2011

"Uleiuri esentiale" care nu exista :)))


Repede, repejor, printre sheet-uri si functii Excel pe care le pregatesc pentru examenul de maine dimineata, va spun care sunt acele "uleiuri esentiale" care de fapt nu exista :) Hai sa le spunem "uleiuri esentiale fantoma" :) De ce nu exista? Pentru ca din anumite motive, din plata/floarea respectiva nu se poate extrage ulei esential/absolut/attar. 

Ulei esential de liliac
Ulei esential de zambila   Later Edit: am gasit un furnizor de absolut de zambila :) Yaay !
Ulei esential de lacramioare
Ulei esential de bujor
Ulei esential de mosc (asta e cea mai tare - moscul este de origine animala, no plant in discussion so....no essential oil)
Ulei esential de frezie
Ulei esential de lalea
Ulei esential de violete (exista doar absolut din frunze de violete care este altceva)
Ulei esential de mere, pere, capsuni, banane, etc. - exista doar extracte naturale din sucul fructelor care miroase dar aceste extracte se folosesc in parfumerie si cosmetice doar, dar nu au nici un efect aromaterapeutic.

Cam atat imi vine in minte doar pe moment...daca mai apare ceva, reeditez. 
Plus o mentiune foarte importanta: atunci cand cititi un articol, fie el scris in limba romana, fie in engleza, franceza, germana, etc. verificati va rog informatia in mai multe surse si inainte de a o asimila, judecati putin ca de-aia ne-a inzestrat Dumnezeu cu creieri. Va rog eu mult....:)

16 comentarii:

Crin exista dar e cam scumput. Denumirea botanica: Lilium candidum.

Foarte bine fetelor ca ati scris amandoua despre aceste uleiuri esentiale impostoare. De-ar ajunge informatiile astea la cat mai multe urechi!

Rebeca, exact asta vroiam si eu sa spun :) Mi-ai luat vorba din gura : Bravo, Diana si Lore!

mi-a placut felul in care ai incheiat. dragut!

Deci ale mele preferate au iesit din discutie si din asteptari :)
Si totusi sunt parfumuri in comert care miros asa de fain de parca au bagat un buchet de liliac inauntru...
Sa nu uit: ai un premiu la mine pe blog

Da, asa e. Exista extract CO2 de liliac de exemplu, insa nu si ulei esential ca atare.

of eu am o intrebare referitor la uleiurile esentiale care exista ...

am cumparatde curand niste uleiuri esentiale de la mayam : ylang-ylang, bergamota, tea-tree, portocala ... si am fost foarte dezamagita ...

primele 3 au un miros foarte intepator, chimic... cel de portocala e mai acceptabil, adica simt si mirosul cojii de portocala ... ma asteptam la cel de bergamota sa miroasa frumos fresh, insa nu e cazul .... aveam prin casa si ulei esential de lamaie luat de la Solaris la un pret de 5 RON ( de 6 ori mai ieftin decat cele de la Mayam) si acesta miroase foarte frumos si fresh, nu simt deloc acel iz chimic , intepator ...


Vroiam sa te intreb pe tine care lucrezi cu uleiuri esentiale cum este normal sa miroasa un ulei de calitate? tu de unde cumperi uleiurile?

Draga mea, uleiurile esentiale de la Mayam sunt singurele uleiuri esentiale romanesti in care am incredere. Miros intepator pentru ca sunt pure adica concentrate :) Ylang-ylang este f puternic, tea-tre miroase medicinal, bergamota este f puternica la fel..Nici un ulei esential pur fara alte adaosuri nu te "da pe spate" cand le mirosi prima oara. O sa te obisnuiesti, Mayam e de incredere, fii linistita. O mare parte din ue pe care le folosesc eu sunt de la Mayam. Nu stiu ce sa spun despre Solaris, nu le folosesc pentru ca sunt prea ieftine:) si nu-mi inspira incredere. Dar pana la urma depinde pentru ce le folosesti.

Nu mai aduceti in discutie uleiurile esentiale de la solaris , sunt o porcarie , nici macar nu miros a planta din care se spune ca ar fi facute plus pretul este un mare indicator al calitatii....

Am cumparat si eu de la Mayam absolut de iasomie sambac si ulei de neroli si vreau sa spun ca si diluate in alcool au acelasi miros chimic intepator fara note florale.
Ei sunt doar importatori pentru ca astfel de uleiuri nu se fac in Romania. Recent am comandat pe un sit (trimite si in Romania) din Franta, calitatea este incomparabila. Un inconvenient este ca site-ul este doar in franceza.
http://www.aroma-zone.com

Unele uleiuri de la Solaris sunt falsificate, in functie si de perioada (recent numarul de uleiuri falsificate a crescut). Uleiul esential de brad nu are deloc miros de brad, iar cel de rozmarin pare pe jumatate masluit (cu acelasi tip de parfum chimic destul de neplacut).

Salut,

Eu am luat uleiuri din Istanbul, de la o firma-afacere de familie, cu o oarecare traditie in domeniu. Am observat ca decurand au si site http://www.e-arifoglu.com/BITKISEL-YAGLAR,LA_126-2.html#labels=126-2 .

Daca aveti drum prin Istanbul, ii recomand.

sasha

Ulei esential de mosc = Ulei esential de ambreta sau absolut ( care este un ilocuitor vegetal al moscului ).

Ulei esential si absolut mosc exista. moscul nu este doar de origine animala ci si de natura vegetala. Abhelmimus moschatus este una dintre plantele cu aroma de mosc, Angelica Archanghelica este alta, Moscul animal nu mai este folosit de foarta multa vreme de cand a fost interzis prin lege uciderea zimbrului moscat pentru substanta secretata de glandele sexuala (moscul animal fiind de fapt un hormon masculin al acestui animal). de atunci moscul fiind totusi foarte cautat si apreciat in parfumerie si nu numai a fost extras din plante care au un miros asemanator moscului animal. mai multe detalii gasiti aici: http://www.fragrantica.ro/noutati/Moscul-90.html

Dar cel de lacramioare, orhidee?