Translate

luni, 23 august 2010

Notele uleiurilor esentiale

Sursa
-->
Atunci cand folosim uleiurile esentiale pentru proprietatile lor aromatice, este bine sa stim ca ele au viteze de evaporare diferite. In functie de asta, ele se clasifica in note de varf, note de mijloc si note de baza.
Notele de varf sunt cele mai stimulate si energizante, sunt fresh si au o aroma intensa care se simte prima data cand mirosim un amestec aromatic dar care se evapora cel mai rapid, de regula in 1-2 ore. Exemple: anason, busuioc, bergamota, coriandru, dafin, scortisoara, eucalypt, lemongrass, neroli, portocala, menta, pin, petitgrain, grepfruit, lime, salvie, lamaie, verbena, tangerina, isop.
Notele de mijloc se evapora in 2-4 ore si sunt cele care se simt imediat dupa ce s-au evaporat notele de varf. Au o aroma puternica si durabila. Exemple: musetel, fenicul, melisa, piper negru, cardamom, geranium, ienupar, lavanda, palmarosa, rozmarin, tea-tree, marar, ylang-ylang.
Notele de baza se evapora cel mai greu. Rezista peste 4 ore sau unele din ele pana a doua zi. Sunt arome puternice, grele. Exemple: cuisoare, lemn de cedru, iasomie, ghimbir, tamaie, patchouli, lemn de santal, lemn de trandafir, vanilie, trandafir, vetiver.
Este bine ca in fiecare amestec aromaterapeutic pe care il realizam sa existe cate un ulei din fiecare categorie. Nu ne-ar placea sa ne trezim ca parfumelul nostru nu mai are miros dupa 2 ore sau din contra, sa aiba un miros de nesuportat. :) Incercati, experimentati, amestecati, mirositi…e divin !!


4 comentarii:

si eu cand mi-am facut parfum am tinut cont de note, chiar mi-a reusit adica mi-a placut enorm de mult si conteaza mult combinatia pe note.
vad ca mai ai si unele bagate pe care eu nu le stiam, le notez acusi... multumim pt articol!

Bună Diana! Îţi mulţumesc mult pt tot ce ai postat până acum! :)
Aş avea şi eu o întrebare: aroma de ghimbir cu ce este compatibilă? Cu cedrul? Cu lime? :) Fac un săpun cu ghimbir măcinat şi cum nu cred că pot găsi UE de ghimbir (sau şi dacă aş găsi, probabil e f scump) şi nu ştiu cu ce s-ar potrivi aroma dată de praf. Mulţumesc anticipat pt ajutor!
:)

@Andhra: Draga mea, iti multumesc mult pt aprecieri. Ue de ghimbir nu este foarte scump, il gasesti pe sideris.ro, elemental.ro. Merge f bine cu bergamota, lemn de cedru, coriandru, eucalipt, tamaie, geranium, grepfruit, iasomie, lamaie, lime, portocale, mandarina, patchouli,neroli, lemn de trandafir, santal, vetiver, ylang-ylang.
Spor la sapunit si sa ne arati si noua ce ti-a iesit. Te pup.

Da, ai dreptate, nu e extrem de scump, dar pentru ca incerc sa lucrez cu buget minim, un pret de 3 ori mai mare decat al altui UE e prea mult pt mine. Desi merita din plin.
Wooaaa, deci se potriveste cu foarte multe uleiuri. Multumesc mult! :D
Asa, tine-mi pumnii :) Nu am blog si nu stiu daca are rost sa imi fac, pt ca sapunesc si margelesc si diverse ocazional, dar poate fac o galerie foto pe vreun site si atunci voi putea impartasi.
Te pup si eu! Weekend placut si aromat! :)