Translate

marți, 23 februarie 2010

Cum recunoaştem un ulei esenţial veritabil?


  -->

Scriu despre asta pentru că mi-am dat seama de curând că 80% din asa zisele uleiuri esenţiale de pe piaţă de la noi sunt contrafăcute, sunt falsuri. Şi când spun falsuri mă refer la faptul că majoritatea uleiurilor esenţiale conţin solvenţi sintetici. Sau mai rău, nici măcar nu au în compoziţie ulei esenţial ci doar compuşi chimici „identic naturali”. Şi oarecum era de aşteptat dacă stăm să ne gândim că pentru producerea a câţiva ml de ulei de trandafir este nevoie de câteva sute de kg de petale... Din moment ce sunt dizolvate înseamnă că acel ulei nu mai şi-a mai păstrat nici una din proprietăţile sale de la început. Este doar un lichid uleios cu un miros „drăguţ”. 

In plus, uleiurile esenţiale nu se folosesc NICIODATĂ pe cale internă decât cu acordul unui medic specializat
Câteva criterii după care să ne ghidăm atunci când cumpărăm uleiuri esenţiale: 

1. Pe etichetă trebuie să fie menţionate ţara de origine a plantei din care s-a extras uleiul esenţial precum şi denumirea ştiinţifică a plantei.(puteţi da un search înainte să îl cumpăraţi ca să fiţi siguri că e alegerea corectă)
2. Dacă uleiul este certificat organic puteţi avea încredere maximă în el. Cine şi-a permis să certifice uleiurile ca fiind organice, cu siguranţă nu comercializează rebuturi. Sau cel puţin aşa ar fi normal.
3. Dacă folosiţi uleiul pentru reţete cosmetice, încercaţi să evitaţi amestecurile de uleiuri gen: lavandă plus santal, lămâie plus portocala, etc ambalate in aceeasi sticluta;
4. Cumpăraţi doar uleiuri care sunt ambalate în sticluţe închise la culoare.
5. Fugiţi cât de repede puteţi de producătorii care vând toate uleiurile la acelaşi preţ sau preţ asemănător. Cu siguranţă sunt contrafăcute sau diluate cu alte uleiuri sintetice. Folosiţi aceste uleiuri doar pentru vaporizatoare sau în produsele de curăţat, în locuri unde nu vin în contact direct cu pielea, părul.
6. Puneţi întrebări producătorului despre originea plantelor, procesul de producţie.

Uleurile esenţiale pure au fost dintotdeauna scumpe datorită proprieţăţilor sale medicinale şi cosmetice extraordinare. Este alegerea fiecăruia dacă le foloseşte sau nu. Dar dacă o face, s-o facă cu discernământ cu uleiuri de calitate.

54 comentarii:

Eu cumparam mereu uleiuro esentiale de la Fares - aveam impresia ca sunt mai bune - dupa un timp am avut o surpriza neplacuta - uleiurile esentiale au inceput sa miroasa a benzina - deci imposibil de folosit !!!
Am cumparat(de la Sideris)ulei esential BIO(organic ?) de la Mayam si nu miroasea mai deloc (eu am luat Tea Tree) si nu scrie pe eticheta de unde provine concentratie nici o certificare (ceea ce m-a dezamagit)!!

Dana

TE ROG, sa ne spui de unde putem procura aceste uleiuri esentiale care sa nu fie fasificate ?? si sa aibe certificarea BIO sau ORGANIC.

Draga Dana, din pacate si eu am patit acelasi lucru cu "uleiurile esentiale" de la Fares. Referitor la uleiul de la sideris. Eu nu am incercat inca nici un ulei de acolo, asa ca nu stiu exact ce sa spun. Dar din cate am vazut, este 100% pur, tara de provenienta Australia, este certificat organic, ambalajul este inchis la culoare asa ca nu cred ca ar trebui sa reprezinte o problema. Momentan, eu zic ca sideris e cea mai buna alegere daca doresti sa cumperi din RO. Eu am sa incerc curand(de indata ce imi ajunge coletul:) uleiuri de la un producator din USA. Dupa ce le incerc, revin cu un post cu pareri si impresii. Mai exista magazinele online din UK, am incredere si in ei. Arunca o privire aici: http://www.newdirectionsuk.com/shop/products.php?id=1&ses_id=051a889f0d7e2f437d0194df5204621e
Imi cer scuze ca nu pot sa-ti dau mai multe detalii, sunt si in stadiul de incercari inca.
Te pup si te mai astept. :)

Salut! m-am uitat si eu pe site, preturile sunt faine..am vazut ca au si carti. Ti-ai luat cumva de la ei ceva? Nu imi place ca nu dau nici un fel de detalii: cate pagini au , ceva cuprins. Preturile sunt bune..ma gandeam daca nu-s ca niste brosuri (cele cu sarcina sau bebe)..si mi-ar fi placut sa fie in format electronic sa nu mai platesc shipping-ul.ms

Elena, daca doresti carti fara sa platesti shipping, uite aici: http://www.bookdepository.co.uk/ - au shipping gratuit iar preturile sunt f bune. Nu, nu mi-am cumparat nimic de la ei inca ca mi se pare scump shipping-ul. Era parca vreo 20 lire.

Aha, merci mult, am sa ma uit!

Eu am incercat de curand uleiurile eterice de la Vivasan. Sunt din Elvetia si sunt cele mai calitative uleiuri pe care le-am cunoscut pana acum. Le-am testat si functioneaza, am incredere sa le folosesc. Cei de la Vivasan au deschis piata din Romania de vreun an de zile, deci produsele lor nu sunt prea cunoscute in Romania. Daca vreti sa le incercati va pot ajuta cu mare drag.
Diana are mare dreptate referitor la elementele care ne e de folos sa le cunoastem pt identificarea uleiurilor pure, mai ales ca numai cele veritabile au efect terapeutic, restul.....

Diana,ce parere ai despre site-ul asta? http://www.100pureessentialoils.com/

As vrea sa comand de la ei dar nu stiu daca e ok. Ma gandeam ca poate ai auzit ceva despre ei.Multumesc

Helau! Felicitari pentru acest blog absolut minunat, pe care am gasit *finally* informatii mult cautate si vitale :)
Am dat peste el cautand despre aromaterapie pe gugăl...
O mare problema era pentru mine faptul ca nu gaseam nicaieri pe net sticlute (de sticla) si asa mai departe, dar multumita recomandarii pe care ai facut'o pentru Sideris, am cautat site-ul respectiv si am gasit acolo recipiente si unelte si tot tacamul... :) weeee
M-am cam ,,intristat'' sa aflu despre Fares ce ai spus... :( mi-am luat cateva uleiuri esentiale de la ei (levantica, bergamota, eucalipt, rozmarin si ienupar); deci nu prea e indicat sa le folosesc pentru masaj (in ulei de baza, desigur), sa inteleg? :(

Ba da, le poti folosi, hai ca nu e asa de grav :)) Dar dupa cum am spus nu toate sunt pure (nu pot sa spun care sunt si care nu)

Irina, am uitat sa-ti multumesc pt complimente...:doh Esti o scumpa, mersi mult si te mai astept.
Oana: Par ok doar ca nu livreaza in RO.

Eu imi cumpar de ani de zile uleiuri esentiale puritate 100% de la STYX NATURCOSMETIC.
Preturile nu sunt chiar mici dar macar stiu pe ce dau banii...

Nu sunt prea multe surse decente pe netul romanesc despre uleiurile aromatice, asa ca nu pot decat sa ma bucur cand gasesc un site ca al tau...

Simona, iti multumesc f mult ! :*

Buna, Diana! Eu sunt mai mult cu cosmetica homemade si bineinteles ca apreciez uleiurile esentiale care sunt inima cosmeticilor. Pot sa te intreb daca cele de la Solaris sint bune? Sunt in sticla inchisa la culoare, au denumirea stintifica, preturile difera intre ele. Ce parere ai? Nu sunt prea sigura.

Eu zic ca da, poti sa le folosesti linistita daca zici ca indeplinesc conditiile de baza. Nu pot sa-ti spun exact pt ca nu le-am folosit dar cunosc fete care-si fac cosmetice in casa si care spun ca sunt ok. :)

Va recomand sa vedeti si informatiile postate pe www.farfalla.ro despre fiecare ulei esential. Veti fi uimite de calitatea produselor. Sa cititi despre certificari. Si sunt in Romania!

Catalina, multumesc. Doar ca sunt mult mai scumpe si chiar daca sunt in Romania, tot de import sunt.

Diana, felicitari pentru efortul de a aduce informatie intr-un domeniu cu atat de putina si controversata informatie.Urmaresc blogul de mult timp dar nu am scris pana acum.Pasionata de tot ce inseamna natural, caut si citesc de cativa ani tot ce inseamna extracte naturale.Si pe mine ma deranjeaza obiceiul nostru, al romanilor de "a ne fura caciula",uleiurile esentiale pure si naturale nu sunt foarte ieftine.Am vazut atat in magazine naturiste cat si on-line, asa zise uleiuri esentiale naturale la preturi care te fac sa razi sau sa te indignezi sau uleiuri esentiale prezentate ca fiind BIO, fara a avea sigla de BIO sau AB(Agricultura Biologica) si fara a se specifica institutia independenta care a certificat acel ulei.Blogul tau aduce un plus de informatie, documentata si este benefic pentru toti cei care nu cunosc atat de bine ce inseamna un ulei esential adevarat.De cateva luni, am descoperit un site cosmetica-bio.ro, unde, pe langa multa informatie si retete cosmetice, pentru fiecare produs are o fisa foarte detaliata.Eu zic ca merita citit, este un pic mai altfel decat ce avem noi in Romania.Continua tot asa, este informatie necesara si pretioasa pentru toti cei pasionati de natural

@Ina: iti multumesc foarte mult pentru cuvintele frumoase. Ai dreptate in tot ce spui despre ue din Ro. Referitor la site-ul acela despre care vorbesti tu, imi pare rau s-o spun dar nu este altceva decat o copie nesimtita a www.aroma-zone.com, site-ul original. L-am vazut si eu acum ceva vreme...sunt curioasa daca cei din Franta stiu de existenta lui.

Da, vroiam sa spun si eu acelasi luicru despre site-ul mentionat de INA :))

Eu raman fidela celor de la Aroma Zone, dar am vazut ca si Akoma a inceput sa comercializeze. Cred ca de incredere sunt si theorganicbodyshopcare.co.uk.
Pupici!

diana,tu ai cumparat de pe aroma zone?daca da,ce parere ai de ue de la ei?

leonito: Da, am cumparat. Sunt excelente. Merita toti banii. Folositi-le cu incredere.

am gasit uleiuri esentiale si la cozac plant.stii ceva despre ele,sunt ok?vad ca ei vand si la cantitati mai mari.

N-am folosit uleiuri de la cozac deci nu stiu sa va spun.

Eu am cumparat diverse uleiuri de pe elemental.ro, firma Mayam si sunt certificate Ecovert. Sa am încredere? Ce ziceţi? Preturile sunt diferente bune.

O reţetă de rimel (mascara ) nu şti ? Dacă da, aş fi tare recunoscătoare să o postezi . Multumesc

Buna Diana,
in primul rand vreau sa te felicit pentru acest blog,chiar era nevoie de informatii despre remediile naturale.Locuiesc in Spania si sant terapeuta de medicina alternativa printe alte terapii care le fac e si aromaterapia care pe mine personal ma fascineaza.E pacat ca lumea nu cunoaste puterea uleiurilor,nu cred in ele,sau pur si simplu ignora ,dar eu pot afirma ca sant uleiuri care influenteaza pozitiv in caz de tumori si cancer.Probat.Si eu prepar un blog despre remediile alternative cand va fi gata am sa va anunt daca cumva cineva e interesat sa arunce o privire:)).Din comentariile voastre am vazut ca nu aveti opinii prea bune de uleiurile care se gasesc pe piata romaneasca.Ce trist.Nu stiu daca cunoasteti marca Young Living ,e un pic cam scumpisoara dar sant 100% naturale si de grad terapeutic se pot folosi chiar si pentru uz intern.Eu am probat produsele si pot garanta ca sant bune.Nu pot opina de alte marci pentru uleiurile din romania ca nu le cunosc.Inca o data Felicitari si sper sa continui cu informatii

Buna, eu va recomand gama de uleiuri Dr. Organic - se gasesc doar in farmaciile Centrofarm si sunt foarte scumpe, insa calitatea este extraordinara. Am folosit uleiul de argan de la ei, iar ca ulei esential, lavanda. Sunt cele mai bune produse de ingrijire a tenului pe care le-am folosit pana acum (si am folosit de toate:)

Vreau sa-mi fac un odorizant de camera natural, dar nu stiu in ce ulei esential sa am incredere.
Am intrat azi intr-o farmacie si aveau ulei de levantica de la Hofigal ,Fares si Solaris.
Care iti inspira mai multa incredere?
Pe nici unul din ele nu scrie tara de provenienta a plantei... Toate sunt in sticlute inchise la culoare si cu denumirea latina a plantei.
Solaris am vazut ca aveau acelasi pret la mai multe sticlute, deci ar cadea din considerentul asta...

Gabriel, eu folosesc cu incredere uleiurile esentiale de la Elemental.

Maria
am descoperit uleiuri esentiale certificate bio (organice) la magazinul Biocarmen din Galati. Uleiurile esentiale sunt de la firma Malak si sunt foarte multumita cu ele. O cunosc personal pe sefa de la biocarmen si mi-a arat certificatele de calitate de la produsele pe care le importa direct. Daca sunteti din Galati merita sa treceti pe la Biocarmen (este in Galeria Real)
www.biocarmen.ro

da buna seara si din partea mea si eu ma bucur de blog-ul gasit si as dori sa lamurim care sunt uleiurile naturale, uleiuri esentiale, sau uleiurile volatile...mi-ar trebui sa cumpar pt bebe si acum chiar nu stiu care si de unde si cam ce preturi sunt de ex ulei de catina sau de marcov ce stiti despre ele? sunt kiki

Si eu recomand uleiurile marca Dr. Organic (numai in Centrofarm si Plafar).
Uleiurile de argan si lavanda sunt extraordinare, cele mai bune produse cosmetice dintre toate cele pe care le-am incercat de-a lungul timpului. Sunt scumpe, dar merita! Am de gand sa incerc si uleiul pur de Tea Tree Dr Organic.

@kiki: Uleiuri esentiale inseamna acelasi lucru cu uleiuri volatile. Natural inseamna ca nu contine altceva decat uleiul insusi (exista uleiuri esentiale care au adaugate in compozitie alte substante chimice)
Diferenta dintre ulei esential si ulei vegetal a ilustrat-o foarte bine Raluca aici: http://www.kzarinne.ro/blog/uleiuri-vegetale-uleiuri-esentiale-diferente/

Uleiul de morcov si uleiul de catina sunt uleiuri vegetale.

Anonim: Uleiul de argan este un ulei vegetal, nu esential. In rest, nu am incercat uleiurile Dr.Organic, nu ma pot pronunta.

Buna ziua,

Stiti cumva pentru difuzoarele aromoterapeutice, ce fel de uleiuri se folosesc?

Si de la ce frima?

Multumesc

Folositi orice ulei esential despre care aveti certitudinea ca este pur.
Mayam sunt ok.

Folosesc de peste un an de zile cele doua uleiuri esentiale produse de Dr Organic si existente in magazinele Plafar: lavanda si tea tree. Amandoua sunt, din punctul meu de vedere, foarte bune. Inclusiv Tee tree-ul.

ce parere aveti de uleiurile de la steaua divina? ei sunt axati pe terapie si spun ca au uleiuri 100% pure !!

Vreau sa-mi fac singur in casa pasta de dinti si pentru compozitie am nevoie de ulei esential de smirna. Am auzit ca nu ar fi bine ca uleiurile esentiale sa aiba contact cu pielea...cand si la ce se pot folosi pana la urma? Si diluarea cred ca-i foarte importanta atunci cand compui ceva din uleiuri esentiale, stie cineva mai mutle detalii? Multumesc!

Buna acest ulei de leventica este bun si pt vergeturi ?cum trebuie folosit ?

Buna acest ulei de leventica este bun si pt vergeturi ?cum trebuie folosit ?

Unde pot sa testez (miros) uleiuri mayam? Cei de la magazine nu au testere decat pentru steaua divina.

Buna, revin cu intrebarea, unde pot sa miros si eu uleiuri esentiale? La magazinele naturiste numai Steaua Divina are testere, dar aromele sunt putine. Sunt incepatoare si doresc sa le folosesc in casa, ca spray de camera, spray impotriva insectelor, dar as dori sa le adaug si in cosmetice.

Cami, testere pentru uleiuri esentiale nu se prea gasesc. Cel putin, nu din cate stiu eu. Singura solutie e sa le cumperi si sa le incerci.

Daca sunteti interesati sunt producator de ulei esential de levantica. Productia din acest an e de 4 litri. Dar e primul an. cristian_nchfr@yahoo.com

Buna ! uleiurile esentiale de la vivasan sunt extraordiare.foarte foarte bune si 100% naturale. am folosit si folosesc. insa mi se par foarte scumpe. 50-60 de lei o sticluta, preturile diferta cum spuneti si voi. Chiar mi se pare scump. Imi puneam mari sperante in fares sincer si m-a intristat ce am citit mai sus. Ati mai descoperit ceva legat de fares intre timp? am citit ingredinetele si par naturale, dar nu inteleg de ce a capatat miros urat

aveti "o problema" cu singurul producator roman de produse naturiste de calitate FARES?! sau ce-i cu toate comentariile negative la adresa fares? o sa duceti dorul firmelor romanesti care proceseaza plante ROMANESTI naturale si de calitate! mai insistati si vor dispare complet producatorii romani de produse naturiste...

Nu sunt o cunoscătoare in domeniul uleiurilor esențiale, dar tind să cred că articolul mai sus menționat are perfectă dreptate.Deunăzi am cumpărat de la un Plafar , o sticluță ce conține ulei esențial de cimbru.Sau cel puțin așa ar trebui.Numai că în momentul în care am deschis sticla, am constatat că respectivul ulei miroase a cauciuc, un miros identic cu cel dintr-un magazin de anvelope!!!
Dezgustător !!! Și când mă gândesc că îl cumpărasem pentru uz intern......

Buna seara tuturor,
Caut ulei oregano sălbatic pur (Grecia ) nu-l găsesc nicăieri.
Găsesc doar amestecat cu 75% ulei măsline dar prețul este exagerat de mare.
In Italia se găsește pur si din Grecia 30 ml la 15€ .

Cautind informatii despre uleiuri esentiale si tncturi am descoperit blogul si am citit comentarile .articolul ma ajuta si pe mine foarte mult,folosesc ulei esential am primit din canada dar am cumparat si de aici dar ca si ceilalti nu prea am incredere,ideia este eu cultiv in gradina plante aromatice 20 de soiuri pe care le vindem si proaspete la kg si fac diferite condimente pt bucatarie,tincturi si uleiurui(macerat de planta in ulei de masline )pentru par si piele,anul acesta doresc sa-mi produc uleiuri esentiale pentru mine si produsele mele ,daca reusesc veti avea o gama variata de uleiuri rominesti autohtone 100% bio in cantitati mici binenteles dar cum se zice putin dar de calitate .Puteti urmari pagina mea de facebook pentru a vedea gradina plantele,produsele si cine stie .....facebook-DOINA CIUBAN - sau MIRODENII DE GRADINA -PAULIS

Buna! Ce parere aveti despre uleiurile esentiale de la Doterra? Sper sa ma lunineze cineva.

Sunt uleiuri esentiale ca oricare alte uleiuri pure vândute in sistem mlm de unde si pretul astronomic :)
Pe un ulei identic de la aroma-zone.com, sa zicem, puteti plăti de câteva ori mai putin.

Buna, sunt din Alba Iulia si sunt producator de ulei de lavanda. Vad ca este o reala problema cu increderea in produsele expuse de mai multe firme de profil. Daca un certificat bio nu este convingator 100% de compozitia si provenienta produsului, de ce sa nu cumparati direct de la producator. Eu va stau la dispozitie (pe incercate, cu tester) cu doua produse: ulei de lavanda si apa de lavanda. Fara nici un compromis, din contra, chiar ar fi o bucurie pentru mine daca ajut cu ceva. Ma puteti contacta pe email sanyi2606@yahoo.es sau chiar la tel.0773612516. O zi buna tuturor!